dinsdag 14 april 2015

Welke boeken ik leuk vind

Er zijn heel veel boeken die ik leuk vind. Ik heb dan ook vrij veel boeken. Tussen al die boeken heb ik een paar favorieten, over die favorieten zal je hier wat lezen.

Boek 1 van de Grijze Jager serie
Mijn favoriete schrijver is John Flanagan. Hij is de schrijver van de Grijze jager serie en de Broederband serie.

De reden dat ik de boeken van John Flanagan zo leuk vind is in de eerste plaats het thema. De twee series draaien naast anderen helpen en een doel bereiken ook om overleven.
De boeken spelen zich niet in de 20ste eeuw af, maar veel eerder, in de tijd dat er nog ridders en kastelen waren. Doordat er geen moderne dingen in het boek voorkomen zoals mobiele telefoons, is elke spannende gebeurtenis nog spannender. Het is vaak een situatie van leven of dood.

Wat ik nog meer waardeer aan Johns boeken is de schrijfstijl.
De details worden in zijn boeken duidelijk beschreven, maar toch kan je er een eigen beeld mee maken. Zo is voor iedereen de belevenis van het verhaal anders. Wat ik onder andere leuk vind is dat zijn boeken niet te voorspellen zijn. Er gebeurt altijd wel iets onverwacht waarmee je verrast wordt of heel erg zenuwachtig met de vraag of het verhaal wel goed zal aflopen.

Deze twee series vind ik zeker aan te raden als je van spannende, actieve en ook grappige boeken houdt. Welke serie ik ook vind aan te raden is Torak en Wolf. Deze serie is minder groot dan de Grijze Jager en de Broederband serie. In deze serie lees je hoe een jongen moet overleven en voor vele gevaren komt te staan. Torak en Wolf is geschreven door Michelle Paver. Zij heeft nog meer boeken geschreven dan alleen deze serie. Torak en Wolf is echter de enige serie die ik van haar heb gelezen. Het is een erg spannende serie die je echt niet wil missen!

De serie Complot 365 is zeker een aanrader. Hierin volg je een jaar lang een jongen die wordt verdacht van erge misdaden. Hij is dan ook op de vlucht, maar niet alleen voor de politie. Je komt bizarre situaties tegen in dit boek die ook vaak afhangen van leven of dood. De serie is erg spannend, dat is precies wat ik er leuk aan vind.

Mirjam Mous is een schrijfster die ik erg goed vind. Zij is de schrijver van onder andere Boy 7, Password en Test. Deze boeken zijn zo leuk dat je ze wel honderd keer kan lezen en toch blijven ze je verrassen.

Wat ik het allerleukste vind is dat je bij al deze series en boeken in het verhaal wordt meegesleurd en dat het voelt alsof je het zelf meemaakt.

Op spannende situaties werd ik bij deze boeken zelf helemaal zenuwachtig en begon ik manieren te bedenken hoe de personages konden overleven.

Binnenkort is een nieuw boek van Emiel de Wild beschikbaar, Wie ik ben. Ik ben benieuw of het een leuk boek is. Ik ga het zeker lezen!

Bedankt voor het lezen! En nog veel leesplezier!
Jade

1 opmerking: