dinsdag 19 mei 2015

Geboortes en sterfgevallen van schrijvers op 19 mei

Vandaag is het 19 mei. Dit is de 139ste dag van een jaar, of 140ste in een schrikkeljaar. Deze dag is niet bekend als een speciale dag waarop een bepaalde gebeurtenis heeft plaatsgevonden waarvoor gefeest moet worden. Wel is er op deze dag een aantal schrijvers geboren en overleden. Deze schrijvers zal ik in deze post benoemen.



De schrijvers die geboren zijn op 19 mei:

1888 - W.H. van Eemlandt, Nederlands schrijver (overleden in1955)
1930 - Lorraine Hansberry, Amerikaans schrijver (overleden in 1965)
1931 - David Wilkerson, Amerikaans voorganger, evangelist en schrijver
1938 - Paul van Herck, Belgisch schrijver (overleden in 1989)
1941 - Nora Ephron, Amerikaans schrijver (overleden 2012)
1947 - Gijs IJlander, Nederlands schrijver


De schrijvers die overleden zijn op 19 mei:

1864 - Nathaniel Hawthorne (59), Amerikaans schrijver
1912 - Boleslaw Prus (64), Pools schrijver en journalist
2001 - F. van den Bosch (78), Nederlands schrijver
2012 - Muriel Cerf (61), Frans schrijfster

Hopelijk vond je het leuk om dit te weten te komen.
Groetjes!

2 opmerkingen:

  1. heey jaad! Leuk hoor zo'n informatief stukje, maar een aantal typefoutjes die je misschien moet verbeteren: een schrikkeljaar van het jaar? dat begrijp ik niet. En klopt geborgen? Het kan ook zijn dat ik gewoon dom ben maarja... Ik dacht ik meld t ff

    BeantwoordenVerwijderen